برش لیزری با دستگاه لیزر

برش لیزری :
شرکت EBTEC با داشتن 18 دستگاه برش لیزری ، قادر است نیازهای برش مشتریان از یک نمونه ی اولیه تا محصول نهایی را به طور دقیق مدیریت کند. دستگاههای ما از فناوری پیشرفته ی برش فیبری ، YAG و CO2 استفاده میکنند و نتیجه ی خروجی در محدوده ی .400 تا 1.7 کیلو وات قرار دارد . ما قادریم بر روی محصولات نهایی شما ، با استفاده از لیزر نیز حکاکی کنیم . سرویسی که شرکت EBTEC ارائه میدهد تضمینی بر ساخت و تولید اجزای دقیق و سریع برای مشتریان است . تمامی دستگاههای برش لیزری ما توسط CNC کنترل می شوند و برخی از آنها از سیستم بریج (اتصالی ) با کنترل 5 الی 6 محوری استفاده میکند . به علاوه EBTEC از دو نیمکت جریان هوا به عنوان بخشی از خدمات تضمین کیفیت برش لیزری و حفاری لیزری استفاده میکند .
در مورد برش لیزری :
برش لیزری با دستگاه لیزر فرآیند پیشرفته ای است که می تواند برش های دقیقی در هر شکل ، هر زاویه و با استفاده از هرماده ای که ممکن است در اثر تماس با سایر ابزارهای برش تخریب گردد ،تولید کند . برخی از مزایای استفاده از برش لیزری شرکت EBTEC شامل موارد زیر است :
برش ورق تخت
تعریف لبه ی بسیار تیز
کنترل لیزر 5 و 6 محوری
توانایی برش شکلهای پیچیده ، سه بعدی ،زوایا ،حفرات، شکافها با تکرار پذیری بالا
حداقل عرض بریدگی
تحریف بسیار کم
نبود تغییر پذیری به دلیل سایش ابزار
جایگزینی برای ابزارهای برش در تولید محصولات با حجم کم
ارزش برش لیزری :
مزایای استفاده از برش لیزری شامل موارد زیر است :
هیچ گریس برشی نیاز نیست .
نیازی به نیروی مکانیکی بر روی قطعه ی کاری نیست .
سایش ابزار در آن وجود ندارد .
عرض برش بسیار خوبی دارد .
منطقه ی متاثر از حرارات در آن کم است .
ورودی حرارت کمی دارد .
محدودیت های استفاده از برش لیزری :
در مقایسه با پرس ، در حجم بالا غیر اقتصادی است .
محدودیت در ضخامت به خاطر مخروطی بودن
هزینه ی بالا برای سرمایه گذاری
هزینه ی تعمیر ونگهداری بالا
همراه و یا گاز پوشش در آن نیاز است .

فرآیند برش لیزری با دستگاه لیزر پیشرفته :

کلمه ی لیزر مخفف تقویت نور ناشی از گسیل القایی بوده و دستگاهی است که می تواند پرتو متمرکز و پیوسته ای از نور را با تحریک انتقال مولکولی و یا الکترونیکی به سطوح انرژی پایین ترایجاد کند . اینکار باعث نشر فوتون می شود . در سرویس برش لیزری ما ، لیزر حالت جامد از یک میله تک بلوربا انتهای مسطح و موازی استفاده می شود . یک منبع نور قوی و یا لوله ی فلش ، بلور را احاطه میکند . هنگامی که قدرت توسط PFN ( شبکه تشکیل دهنده ی پالس) تامین می شود ، یک پالس قوی از نور(فوتون ها )از یک انتهای میله ی بلوری آزاد خواهد شد . نوری که از سرویس برش لیزری ما منتشر می شود دارای طول موج واحدی است بنابراین واگرایی کمتری نیز رخ میدهد .در فرآیند برش لیزری پیشرفته ، 100 درصد از نور لیزر از آینه ی عقبی منعکس خواهد شد و 30 الی 50 درصد آن از طریق آینه ی جلویی عبور میکند . نور لیزر از طریق شاتر به سمت آینه ی زاویه دار راه خود را ادامه داده و سپس از طریق لنز کانونی به قطعه ی کاری می رسد .نور لیزر در سرویس برش لیزری ما متمرکز بوده و محتوای انرژی بالایی دارد . هنگامی که دستگاه لیزر بر روی یک قطعه متمرکز میشود،نور آن گرما و حرارت کافی برای برش را ایجاد خواهد کرد . قطعه کار و پرتو لیزر به وسیله رباتیک اداره و دستکاری می شود .پرتو لیزر را می توان با اندازه های مختلف و در شدتهای متفاوتی از حرارت و گرما تنظیم کرد . اندازه ی کوچکتر برای برش ، ایجاد سوراخ و جوشکاری استفاده می شود در حالیکه اندازه ی بزرگتر برای ایجاد گرما مورد استفاده قرار میگیرد .
پردازش لیزری مواد حالت جامد
ماده

فولاد ضد زنگ
G-E
G-E

فولاد کربنی
G
G

ماشین کاری رایگان
G
G

تیتانیوم
G-E
G-E
گاز بی اثر مورد نیاز است
مس
F-G
F-G
بازتاب بالا باعث ایجاد نتایج نامساعد می شود
زیرکونیوم
G
G

برنج(فلز)
P-F
P-F
تخلیه ی روی
نیکل
G
G

اینکونل 625
G-E
G-E

طلا
G
G

نقره
G
G

آلومینیوم
G-E
G-E
بسته به ضخامت
سرامیک
F
F

پلاستیک
P-F
P-F

نظرات 1 + ارسال نظر

با سلام
وبلاگ خوبی دارید لطفا به سایت ما هم که درباره سوله دست دوم و ساخت اسکلت فلزی هست سر بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد